A Bálványok | Személyes márkaépítők típusai 3. rész

You are currently viewing A Bálványok | Személyes márkaépítők típusai 3. rész

Nem véletlen a név, hiszen magabiztosságuk, energikusságuk és karizmájuk éleshangú véleményvezérként képernyőn keresztül is vibrál, és ezen akarva-akaratlanul is elképed, esetleg megcsodálja az ember – természetesen, csak akkor, ha a Bálvány rendben tartja saját háza tájékát és nem ütközik ellentmondásba magával a valóvilágban.

Borzasztó megosztóak és erre büszkék is – míg a Diplomata és a Csodabogár érzékenyebb konfliktuskezeléskor, addig a Bálvány gyakorlatilag élvezi is, hogy minden figyelem rá összpontosul, így mindenképpen elmondható, hogy szuperereje

az energiák egy helyre – saját magába – gyűjtése, mely márkáját rapid mód piaca központjává, kívánatossá és hírhedtté teheti.

Azért hasznos a hazai személyes márkák típusainak megismerése, mert:

  • könnyebben tudod így felismerni más hajtóerejét és így könnyebb is lesz kapcsolatot építened mind a követőiddel, mind vállalkozótársaiddal, potenciális partnereiddel
  • mérlegelni tudsz, Te milyen képet szeretnél egyértelműen sugározni magadról, azon kívül, hogy igyekszel olyan témákkal jönni a közönségednek, melyek foglalkoztatják őket a mindennapok során
  • ha tudod, Te milyen típus(keverék) vagy, akkor megérted, mennyire szoros összefüggésben áll a kisugárzásod a buyer persona-ddal (tipikus probléma sok vállalkozónál, hogy nem vonzzák be azokat az ügyfeleket, akiket szeretnének, hiába “klappol” minden technikailag)
  • és ha már együttműködsz vagy dolgozol egy másik személyes márka képviselőjével, úgy nem csak magadnál, de a közös munkátoknál is megérted, mely területeket tudjátok együtt erősíteni és melyik az, amelyet nem feltétlen jó ötlet tovább boncolgatni

A Bálvány felismerhető jellemzői

  • beszédes és/vagy örömteljes, mosolygós mimika
  • céltalan gesztikuláció, sokkal inkább látványosabb, mintsem a kifejtést segítene megérteni (pl. hajigazgatás, kezek hangsúlyos széttárása mesélés közben, stb.) A látványvilág kiépítése, érzelmi ráhatások az erősségük ösztönszinten, nem a tudatos kommunikációé
  • viselete élénk, színes, kihívó, igazi stílusikon. Emlékezetes névjegye a színek kontrasztos használata, pl. rikító hajszín, trendi, robosztus ékszerek. Ő is laza, mint a Csodabogár, de vele ellentétben ízlésesebben, egységesen kombinálja kiegészítőit
  • erősen gyakorlati fókusszal rendelkezik, de ha imázsáról van szó, belemélyed az elméletbe is
  • ugyanígy erősen kapcsolatorientált, de Ő a magánéletében is a kapcsolódás érzésének, a kapcsolódás által kiváltott érzelmeknek él leginkább, nem csak a színpadon (Sárga) és a feladatorientáció (Piros) szenvedélyében, szerelemterületén abszolút érvényesül (DISC)
  • érdeklődése válogatja, mihez szól hozzá: leginkább az köti le, ami az Ő mindennapjaira, életvitelére is hatással van

    – ha javarészt szangvinikus adottsággal van megáldva: személyes, barátságos báját bedobva rendkívül hatékonnyá teheti márkakommunikációját, legtöbbször paródiával és/vagy nagy lelkesedéssel reagál egy hírre, annak töltetétől függően. Egy adott szolgáltatást, terméket remekül tud személyével “öltöztetni” ezért a Bálványoknak jó érzékük van az influencer marketinghez.

    – ha a kolerikus jegyek dominálnak benne, úgy erősebben üthet egy-egy megnyilvánulása, hiszen ilyenkor egy energiában vibráló Bálvánnyal nézünk “farkas szemet” a képernyő másik oldalán, aki kicsit sem fogja cenzúrázni magát a másik lelki világára figyelve. Egy-egy közönségét élesen megosztó videójával könnyen léphet a vírusmarketing útjára.

    – flegmatikus és melankolikus jegyek mérsékelten van jelen karakterükben, mivel extrovertált típusról van szó, a kapcsolódás a lételeme, azaz a társaság és figyelem középpontjában szeret állni

  • gondolatmenete lineáris gyakorlatiassága következtében, nem sokat mérlegel, nem sokat elmélkedik, mielőtt cselekszik. Viszont egyéni tapasztalatokban gazdagabb a többi típusnál

Mi az érdeklődési körük?

  • állatvédelem, egyenjogúság, aktív önfejlesztési ágak (pl. jóga, fitness, stb.), divat, social media, művészet, mint a Csodabogaraknál, valamint a szépség- és kozmetikumipar. Ezekhez a területekhez kapcsolódik szakértelmük, ezeknél a témaköröknél is érzik magukat a legkényelmesebben a bőrükben, ha megszólalásra adják a fejüket (természetesen más terület is lehet az övék, de az már inkább két típusnak a keverékére jellemző)
  • minden, ami az önkifejezésükhöz ad hozzá külső jegyekben (pl. bőrápolási rutin, sminkelés) és ami benső egyensúlyukat szolgálja (jóga, tánc és társai ugye) azok csiszolgatása levezető hatással van rá. Akár egy egész napos netflixezés, akár egy kinti bandázás erejéig, de közösségben töltődnek vissza. Ambivertált-extrovertált között mozog a skálán.
  • szívesen megosztanak mindent a közönségükkel, storytellingből, videós adásokból és életük pillanatainak megörökítéséből áll leginkább márkakommunikációjuk

Összességében elmondható róluk, hogy színes kisugárzásuknak, megnyerő bájuknak és jó beszélőkéjüknek köszönhetően gyorsan megy hírük szájról szájra és emiatt nagyobb cégek szívesen választják őket márkaképviseletükként. Bálványok által dominált közösségi platform a TikTok és részben az Instagram is.

Kétségeid vannak, hogyan is tudnál komfortosabban, de határozottan kommunikálni másokkal? Nem tudod, hogyan ismerd fel az erősségeidet és kerüld ki a személyes kockázataidat? A Világot teremts, ne vállalkozást c. könyvem pont ebben segít >>

Ha pedig tetszett a cikk, bátran oszd meg másokkal is!