A Diplomaták | A személyes márkaépítők típusai 1. rész

You are currently viewing A Diplomaták | A személyes márkaépítők típusai 1. rész

Tárgyilagos, objektív és határozott. Széleskörű megfigyeléseire és csakis megbízható forrással bíró kutatással alapozza meg minden véleményét. Beleköthetsz, trollkodhatsz a posztja alatt, de nem éri meg: elegánsan, a legjobb érvekkel olyan ügyesen leszerel, hogy bízz bennem, aranyat ér, ha inkább hallgatsz utána – Ő tehát a Diplomata.

Vele kezdem A személyes márkaépítők típusai rovatomat és gyors tisztázom is: NEM személyiségtípusokról, nem emberi archetípusokról és viselkedéstípusokról írok most (bár mindegyikkel külön-külön foglalkozunk a mentoráltjaimmal) hanem a vállalkozását építő és/vagy önkifejezése eszközeként ebben a formában megnyilvánuló énmárka-képviselők sajátos, de emlékezetes stílusjegyeinek összességéről. Két típus keveréke is létrejöhet egy személyes márkánál, szóval nem a szigorú kategorizálás a rovat lényege.

Hanem akkor mi?

Hogy kicsit jobban megismerhessük, akit követünk, pontosabban mit miért prezentál úgy, ahogy 🙂 (Persze gondolatolvasók ezzel nem leszünk, sajnos vagy nem sajnos.) Az Ő szemükön keresztül láthatjuk egy más aspektusból is a világot – legyen szó üzletről, társadalomról vagy bármi másról, ami velük történik vagy ami foglalkoztatja őket.

Ez azért hasznos Neked, mert:

  • könnyebben tudod így felismerni más hajtóerejét és így könnyebb is lesz kapcsolatot építened mind a követőiddel, mind vállalkozótársaiddal, potenciális partnereiddel
  • mérlegelni tudsz, Te milyen képet szeretnél egyértelműen sugározni magadról, azon kívül, hogy igyekszel olyan témákkal jönni a közönségednek, melyek foglalkoztatják őket a mindennapok során
  • ha tudod, Te milyen típus(keverék) vagy, akkor megérted, mennyire szoros összefüggésben áll a kisugárzásod a buyer persona-ddal (tipikus probléma sok vállalkozónál, hogy nem vonzzák be azokat az ügyfeleket, akiket szeretnének, hiába “klappol” minden technikailag)
  • és ha már együttműködsz vagy dolgozol egy másik személyes márka képviselőjével, úgy nem csak magadnál, de a közös munkátoknál is megérted, mely területeket tudjátok együtt erősíteni és melyik az, amelyet nem feltétlen jó ötlet tovább boncolgatni
Photo by Sora Shimazaki from Pexels

A Diplomata felismerhető jellemzői

  • visszafogott mimika
  • kifinomult, könnyed gesztikuláció
  • elegáns vagy hivatalos hétköznapi megjelenés (pl: egyszerű, fehér ing és szürke kardigán vagy pasztellszínű zakó, ékszer nincs vagy csak nagyon minimálisan: gyűrű, gyöngysor, stb.)
  • gyakorlatfókusz, de gazdag elméleti tudással megtámasztva
  • a feladatorientáció, minőségorientáció és kapcsolatorientáció egyaránt előfordulhat náluk (DISC), viszont a Diplomaták passzívabbak az átlagnál a társasági életben, ezért csakis a mély és hosszútávú kapcsolatok kaphatnak helyet és időt(!)
  • nem csak a hazai, de a globálisan érintett társadalmi és gazdasági kérdések is mélyen foglalkoztatják
    – ha javarészt melankolikus, úgy komoly aggódással figyeli a hírportálokat, híradásokat és ennek az aggódásnak hangot ad közléseiben, – ha nagyobb arányban rendelkezik flegmatikus jellemvonásokkal, úgy objektív, békés szemlélőként, néha teljes közönnyel az arcán ad le véleményt
    – kolerikus túlsúllyal pedig éles oldalfoglalással és egyértelműen felháborodott hangnemmel

  • szisztematikus gondolatmenet: analitikus és lineáris módon is történhet egyaránt, de mivel a logika fontos szerepet játszik a Diplomaták megállapításainál és soha nem érvelnének olyasmivel, amelyet számszerűen és hiteles forrással nem tudnának alátámasztani, így legtöbb esetben az analitika erősebben jellemzi gondolkodásukat

Mi az érdeklődési körük?

  • a pénzügy, politika, üzlet, pedagógia és jog területéhez kapcsolódik szakértelmük, ezeknél a témaköröknél is érzik magukat a legkényelmesebben a bőrükben, ha megszólalásra adják a fejüket (természetesen más terület is lehet az övék, de az már inkább két típusnak a keverékére jellemző)
  • bár elképzelnéd, hogy a hobbijuk csak az olvasás, tanulás és max a horgászat, azonban ez koránt sincs így: szeretnek információkat fogyasztani (mit fogyasztani, zabálni) és megosztani másokkal, de meglepő mód leginkább az aktív tevékenységek töltik fel (a szeretteikkel való közös főzéstől kezdve a kerékpártúrán át a rendszeres sportig) és az olvasás inkább levezetőleg hat rájuk (csak úgy, mint az információk közlése is) így a Diplomata brandépítőkre nem húzhatod rá azt sem határozottan, hogy teljesen introvertáltak)
  • nem jellemző rájuk a magánéletük megosztása, vagy ha igen, néha egy általánosabb képet mutatnak meg belőle, nem mennek bele pontos részletekbe (max akkor, ha köthető szakmailag valamihez vagy valamiért egy fontos esemény, mérföldkő része)

Összességében elmondható róluk, hogy önfegyelmüknek, jó megfigyelőkészségüknek és pontosságuknak köszönhetően messziről süt le róluk a profizmus és egy könnyed beszélgetés alatt is kiderül, hogy éles szaktudójuk témájuknak. Diplomaták által dominált közösségi-üzleti platform a LinkedIN is.

Kétségeid vannak, hogyan is tudnál komfortosabban, de határozottan kommunikálni másokkal? Nem tudod, hogyan ismerd fel az erősségeidet és kerüld ki a személyes kockázataidat? A Világot teremts, ne vállalkozást c. könyvem pont ebben segít >>

Ha pedig tetszett a cikk, bátran oszd meg másokkal is!