Önmagában az összes énmárkatípus kakukktojásnak tekinthető, ha több perspektívából is nézzük: a Diplomata az egyedüli gyakorlatilag, aki a legprofesszionálisabb, legtudatosabb a többi mellett, a Csodabogár flúgos szétszórtságával, bohém életfelfogásával, de erős márkaemlékével lóg ki a sorból, és ott a Bálvány, aki nem egy zseni világmegváltó, de a hírnév, hírhedtség kiépítéséhez baromira ért.
Újabb kakukktojással jövök, csak hogy érezd az éles kontrasztot egytől egyig közöttük: azzal a típussal, aki helyzettől és ügyétől függően a legszenvedélyesebb, legelhivatottabb. Igazi szabadúszó mentalitással rendelkezik, kíváncsian kutat, örök céltudatos és amiben hisz, az top prioritást élvez életében. Kakukktojás, mert vitaindításkor, véleménykinyilvánításkor teljes elfogultságát elárulja, de az Ő szuperereje abban rejlik, hogy
szubjektív világnézetét, egyéni értékrendjét egyszerre nagyobb tömegnek is képes átadni és ezzel nézeteket reformálni.
Ő a Próféta.
Mit jelentenek a személyes márkatípusok?
A vállalkozását építő és/vagy önkifejezése eszközeként ebben a formában megnyilvánuló énmárka-képviselők sajátos, de emlékezetes stílusjegyeinek összességét. Két típus keveréke is létrejöhet egy személyes márkánál, szóval nem a szigorú kategorizálás a rovat lényege.
Hanem akkor mi?
Hogy kicsit jobban megismerhessük, akit követünk, pontosabban mit miért prezentál úgy, ahogy 🙂 (Persze gondolatolvasók ezzel nem leszünk, sajnos vagy nem sajnos.) Az Ő szemükön keresztül láthatjuk egy más aspektusból is a világot – legyen szó üzletről, társadalomról vagy bármi másról, ami velük történik vagy ami foglalkoztatja őket.
A Próféta felismerhető jellemzői
- visszafogott, de érzelmeket élesen kifejező mimika
- határozott, éles, úgynevezett szögletes gesztikuláció
- hivatalos, egyszerű megjelenés: öltözékének egyedüli különlegessége lehet, hogy csak egyféle fazont, egyféle színt visel. A Diplomatáktól eltérően nem hord ékszert és a praktikum mellett nem fókuszál a vonzó megjelenésre
- elméleti fókusz, de gyakorlati tudással megtámasztva
- a feladatorientáció (Piros) az aktív főszereplő nála. Utána jön a kapcsolatorientáció – kapcsolaton belül a személyes és tömeges kapcsolódás (Zöld és Sárga) egyaránt fontosak számára, aranyközéputat alakítva így a kettő között – a minőségorientáció kutatásainál, fő profilának mesteri szintjének emelésénél és egyben legnagyobb érdeklődési körénél él (DISC)
- globális kérdések foglalkoztatják Őt, de mindig (aktuális) szíve ügyének adja a legnagyobb hangot, így valamelyest hasonlóan egy téma potenciáljait húzza ki maximumra, csak úgy, mint a Bálvány
– ha javarészt melankolikus, úgy a negatív előjeleket, utólagos destruktív hatásokat emeli ki beszédében, írásaiban
– ha nagyobb arányban rendelkezik flegmatikus jellemvonásokkal, úgy fordítva, optimistán és eltökélten tálalja a lehetőségek tárházát
– szangvinikus és/vagy kolerikus túlsúllyal pedig érzelmei, akaratereje tiszta és félreérthetetlen hatását használja a meggyőzésre - oldalsó (vertikális), kreatív gondolkodásmód
Mi az érdeklődési körük?
- kormánypolitika és persze szociálpolitika is, csak úgy, mint a Csodabogaraknál, rendfenntartás, jótékonykodás, rendezvényszervezés, ezoterikus területek, büntető- és jogrendszer, valamint a gazdaság működéséhez köthető területek, pl. fogyasztói ipar. Ezeknél a témaköröknél is érzik magukat a legkényelmesebben a bőrükben, ha megszólalásra adják a fejüket (természetesen más terület is lehet az övék, de az már inkább két típusnak a keverékére jellemző)
- szöszmötölős, mentális tevékenységek teszik őt relaxációba, mint kutatás, szervezés a témájában – ez adja a flow-t neki ugye, de mivel egy dolog körül sokáig körözik, hajlik a mániákusságra. Viszont a szónoki képességét igénylő tevékenységek és az elmélyülést segítő, meditációs gyakorlatok szépen energizálják a Prófétát, a kapcsolatorientáltságban két pólust képviselő személyként (tökéletesen ambivertált személyiség)
- nem olyan toleráns és multipotenciális, mint a Csodabogár és nem is vesz figyelembe minden véleményt, mint a Diplomata: ha elszánta magát valamire, akkor egy hangot se akar hallani és max 2-3 téma képviselőjeként kötelezi el magát életében
- nem jellemző rájuk a magánéletük megosztása egyáltalán, a munka és a civil élete egy szó erejéig sem keresztezheti egymást (maximum megnevezik ki a szülőjük, párjuk stb egy szó erejéig. A küldetésükről “magánéleti” dolgokkal nem hagyják magukat leterelődni)
Összességében elmondható róluk, hogy kitartásuknak, érvelésüknek és hitüknek köszönhetően képesek a leglehetetlenebb innovációkat is létrehozni és a semmiből igényt teremteni. Próféták által dominált platform a Facebook.
Kétségeid vannak, hogyan is tudnál komfortosabban, de határozottan kommunikálni másokkal? Nem tudod, hogyan ismerd fel az erősségeidet és kerüld ki a személyes kockázataidat? A Világot teremts, ne vállalkozást c. könyvem pont ebben segít >>
Ha pedig tetszett a cikk, bátran oszd meg másokkal is!