Röviden, egy szóval: persze!
Hosszabban: nem csak, hogy lehet, de KELL, hogy legyen.
Ha jól és sok odafigyeléssel vezeted a blogod, akkor:
A, magától is szépen kialakul, erőlködés nélkül
B, a személyes márkádra kerül így a hangsúly és annak részévé válik a blogolás, nem fordítva (mert persze ilyen is van, hogy valaki egy márka elindulását követően kezd blogolni, tovább rakva így az építőkockákat arra. Pl. sok nagyobb cég kezd példát venni a kisvállalkozóktól és felismerte, hogy rendszeres blogbejegyzéseket nekik is szükséges publikálni, mert lehet, a honlapjuk eléggé látogatott ahhoz, hogy ne kelljen folyton tartalommal tömni, de attól még a szakmai írások, az ügyféledukálás nagyban hozzájárulnak márkájuk hitelességének megerősítéséhez)
Viszont a nagy cégektől tekintsünk is el ezzel az egy mondattal, nem véletlen tettem zárójelbe – ugyanis én nem velük foglalkozom, hanem a köztünk járó emberekkel, akik a saját arcukat, nevüket, vagyis teljes személyüket érvényesítik az online világban, nem pedig egy hangzatos ígéretet egy logó mögé bújva (marketing és márka stratégaként többek közt ezt művelem. Mi az a stratéga?)
De először is:
Mi az a személyes márka (personal branding)?
“Az ember maga, azzal, amilyen hatást gyakorol másokra, ahogyan a többiek gondolkodnak róla, amit éreznek iránta. A jó és a rossz tulajdonságokkal együtt.” – írja a kereső által kidobott legelső találatom (sikermarketing.hu)
Mire lehet ebből következtetni?
Arra, hogy egy remek blog legnagyobb kincset érő produktuma nem a reklámok után járó jutalékok (az max egy kellemes mellékproduktum, mert több lábon állni egy fontos és alapvető dolog) illetve saját termékeladás (ami szintén szuper fontos, de ez sem a legfőbb cél, max a cél gyümölcse),
hanem hogy kiépít Neked egy olyan bizalmi státuszt, egy olyan magas szintet, amivel nem csak megéled önmegvalósító szabadságodat, de egyben személyedben, Te, mint a márkád önmaga garantálhatod, hogy az, amit nyújtasz, amivel szolgálod az olvasóközönségedet:
- hasznosságként, érdekességként vagy tájékoztatásként,
- az, amit készítesz, viszonteladsz, szolgáltatsz
- és/vagy az, amit megosztasz, elmesélsz vagy csak már ahogy megnyilvánulsz akár a közösségi médiádban, akár egy e-könyvben
az baromi értékes.
És érdemes megfizetni mindent idővel a neved alatt.
Jöhet a kérdés, hogy egy énmárkát akkor mi tesz értékessé?
Elég, ha csak kommunikálsz folyamatosan, “osztod az észt”?
Hát, erről lehetne nem csak órákig beszélni, de napokig is – de a legjobb, hogy erről témázni minden áldott nap van is lehetőséged 🙂 Márkaépítés címszó alatt Mészáros Robi a király, az ő közösségébe belépve felismerheted, milyenek a #brandes emberek.
Szóval énmárka minden, ami Te vagy és amit teszel. És önmagában nem elég az, ha csak gyártod a posztokat folyamatosan, napi szinten – mert ha nincs mondanivalód, olyan segítő gondolatod vagy tapasztalatod, ami legalább egy ember életét jobbá tenné, akkor csak max egofényezés a posztolásod értelme. Ne érts félre: nem kell folyton világmegváltó gondolatokba, Földmagig érő mélységekbe merülnöd, kellenek a lazább, viccesebb, kikapcsolós tartamak is persze, de alapjáraton fontos tisztáznod magadban, miért is akarsz személyes márkát építened, mi a célod vele. Így tudom megértetni talán a legkönnyebben veled, miért is van óriási különbség az influencer és a márkaépítő vállalkozó közt.
Szóval: a blog az csak egy mellékterülete az építésnek, sok terület egyikén saját magad képviselete. Egy remek, a saját teredet kibontakozni hagyó platform, ahol online, verbálisan és vizuálisan a leginkább megtudod személyesíteni magadat és amivel hatékonyan tudsz szemléletet formálni. Ehhez fontos a jó önismeret, az egészséges önkritika, azaz az objektivitásod megőrzése magadat és a témádat, szakterületedet is nézve, különben hamar áteshetsz a ló túlsó oldalára és a látványra, a mennyiségre akarhatsz rámenni a tudásod, tapasztalatod felöltöztetése, kitüntetése helyett.
A Facebook is egyre több olyan rendszerfunkcióval bővül, ami a kreatív, vezetői megnyilvánulásokat támogatja és kell is a weboldalad, blogod mellé a közösségi média, hogy képben legyenek az emberek, mikor, mit, miért csinálsz. A blogbejegyzések továbbosztása a social media oldalaid nélkül elég nehézkes lenne, így magát adja, hogy ha blogger vagy, akkor ezeken a platformokon is el kell kezdened a tudatos építést – ijesztőnek hangzik? Ha tudod a célod, mit, miért csinálsz, akkor nem kell aggódnod, ráérzel, hogyan kell ezt művelned. Csak jelölj ki mintaképeket magadnak és tudni fogod, mi a legszimpatikusabb irány számodra.
Hogy mi kell pontosan a személyes márkád koncepciójához, azt ebben a cikkben írtam le >>
U.i: ha pedig magától az írástól félsz, pedig érdekel, netán szereted is titokban, ezt a blogbejegyzésemet küldöm neked szeretettel 🙂
Hasznosnak találtad? Oszd meg a többiekkel is!