Fú, ha hallottad volna, mekkorát sóhajtottam. 2020…
Nem, ne aggódj, nem lesz mártírkodás. A sóhajom oka ugyanis, hogy iszonyat melós, de büszkén kijelentem, hogy egyben egy nagyon sikeres év áll is mögöttem.
Hogy rögtön a piszkos anyagiakra térjek ki, az 5 éves célomból ez a része (is) sikeresen teljesült: míg 2019-ben arra vágytam, hogy 2020-ra legyen meg végre a saját vállalkozásom és kezdésként a havi szolgáltatáscsomag/50.000 Ft (kétéves kivitelezői és hatéves személyes márkaépítési tapasztalattal váltam ki más cégek képviseletéből), úgy évvégére teljesen felülmúltam minden tavalyi elvárásomat
– egy teljes üzleti modellváltással, valamint ennek következtében negyedannyi munkával mint év elején, az év utolsó két hónapjában sikerült fixálnom a havi 250-300 000 ft közötti keresetet.
Tudom, hogy egy középvállalkozó számára ez az összeg zsebpénz, amit minimum céges hirdetésekre költ el, de egyszemélyes mikrovállalkozásként berögzíteni stabilan ennyi bevételt az első évben úgy gondolom, nagyon jó eredmény. (vagyis pontosítok, nyáron párom személyében ketten is lettünk a csapatban, sőt harmadik partnerrel is tárgyalunk épp)
Hogy lehetett ezt szabadúszóként megcsinálni 2020-ban?
- Mi a trükköm?
- Milyen praktikát vetettem be?
- Pontosan milyen stratégiát követtem?
- Eláruljam a titkom?
Nos, a titok…
…hogy…
…nincs titok 🙂 Csak Te, az eszed és némi kurázsi.
Oké, ne küldj el anyámba, tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű. Hogy ne bullshit-gazdag rébuszokban beszéljek, az idei év nagy stresszel indult nekem, ezért kénytelen-kelletlen, de vissza kellett forduljak a tanuláshoz.
Nem csak a szakmai ismereteimet volt muszáj frissítenem ahhoz, hogy a szakértői hitelességem megtartása mellett a bíztatóan induló márkaképviseletem megélhetés szintjén is tudjon kamatozni, de komolyabban vettem az önfejlesztést, mint eddig valaha. (Erről az Én • márka • fejlesztés biztos lelki alapokon csoportomban beszéltem kicsit bővebben, de egyelőre most zárva van. Leghamarabb valószínűleg februárban válik elérhetővé új mentoráltak számára – ha friss infók érdekelnek a belépéssel kapcsolatban, itt tudsz feliratkozni várólistára >>

Az egyik leglényegibb, legalapabb, de mégis pont emiatt elhanyagolt területet vettem előre, ez pedig a reggeli szokásaim. Ha reggel úgy indítom a napot, hogy kapott elég táplálékot a testi (edzés, reggelizés), szellemi (olvasás, jegyzetelés) és lelki (meditáció, vizualizáció) egységem, akkor a napom hátralevő részének minden perce aranyat ér.
Na és ez már nem bullshit és nem is egy akkora nagy újdonság, hisz sokunk tudja, “jó a reggelt jól kezdeni” mégis erre a világmegváltó kis részletre a megannyi igazság közül még mindig nem figyelünk kellően (és nyugi, tudom milyen rosszalvó gyerek szülőjének lenni! Miután hagytam megértően teret a kisgyerekes anyai létnek, a lányom 4. életévéhez közel tudtam első nekifutásra időt szánni arra, hogy összekaparjam magamat és rendbe tegyem a reggeljeimet. Úgyhogy, ha odakinn Te még nagyban pelenkázol, virrasztasz, szoptatsz, etetsz és úgy átlagban azon izzadsz, hogy életben tartsd a gyerkőcöd, akkor ne görcsölj most rá, hogy mindent pontosan betervezz magadnak – engedd meg magadnak ebben az egyébként csodás életszakaszodban, hogy sodródj 🙂 )
Na de hogy jön az önfejlesztés képbe a személyes márkaépítés, vállalkozásfejlesztés során?
Huh, de még mennyire, hogy összefüggenek ezek a területek egymással! Annyi, de annyi marketingest/nagy nevet hallani, hogy egy webinárt vagy egy tréninget ajánlva Neked beígérik, hogy ha vásárolsz, megváltozik az életed és a csillagokat is leígérik, csak hogy a tölcsérükben előrébb haladj.
De őszintén szólva, nem szükséges minden aktualitásról, minden trendről nagyon tudnod, pontosabban nem kell belemélyedned minden egyes kis online marketing eszközbe annak reményében, hogy az majd meghozza a tutit – legtöbbször csak várjuk azt, mint a Messiást és csalódunk, így elkönyveljük magunkat marketingsérülteknek.
Ha pedig a “tuti bejön” akkor keserűen ismerheted fel, hogy nincs is akkora eredménye, mint amire számítottál – mert egy platform, egy szoftver, egy módszer, mind-mind csupán egy eszköz önmagában és nem a megoldás a vállalkozásod felvirágoztatására.
Vagy ha becsapósan sikert is hoz elsőre, nem lesz hosszútávú. Ez még vállalkozói stratégiának sem nevezhető, max influenszeri önmegvalósításnak.
Mind a marketing, mind a márkaépítés kéz a kézben jár, igen, egyik ad a másik alá – de ha Te nem érzed jól magad a bőrödben, ha feszült vagy, szorongsz, úgy érzed, egy köd ülepszik nehezen rá az elmédre, vagy szimplán akkora apátiában szenvedsz, hogy leszarsz mindent, akkor az eszközök végképp nem fognak Téged szolgálni. Nem számít milyen szép a dizájnod, milyen részletesen megtervezted a lépéseidet vagy hogy úgy dolgozol, mint a güzü.
Egyszerűen nem fog működni. Ez van. Tapasztaltam én is.
(Idén március, az első vállalkozói hónapom és december teljesített a legjobban üzleti szempontból. A maradék 8 hónapban olyan hullámzó, lelkileg megterhelő időszakon mentem keresztül, hogy volt olyan hónapom is, amikor 1 ft-ot sem kerestem. Akkor csak vegetáltam és közben átértékeltem, tulajdonképpen, mit is szeretnék Én valójában – a fejlődési szintünkben ez egy fontos állomás, ez az átmeneti/útkeresési fázis. Ha ez a szint megvan most Nálad, az jó hír, mert csak innét tudsz magasabbra ugrani.
2019-ben egyébként terveztem azt is, hogy részmunkaidős állásom is lesz idén, rövid ideig, ami mellett tudok vállalkozást is építeni – amikor az 5 éves célomat hoztam létre, GYES-en lévő anyuka voltam. Élesen látszik, hogy most és 1-1,5 évvel ezelőtti gondolkodásmódomban is már hatalmas különbségek vannak és hogy bölcsebb elfogadóbbnak, megértőbbnek lennünk magunkkal szemben a pálfordulásaink, esetleg kellő szemlélethiányaink matt. Ezek ellen is mind az önismeretszerzés, mind a jó szokások kialakítása tud a leggyorsabban változtatni és kialakítani általuk stabil, valóban minket reprezentáló értékrendet. (részmunkaidős állás végül nem kellett, de bepipáltam azt is, mert a home office meghozta azt a színvonalat kevesebb idő alatt és kevesebb óraszámban, mint amire számítottam. Már csak ezért fontos az 5, 10 és 20 éves célokat is éves etapokra felosztani, átlátod mihez valójában mennyi idő kell!)
Szóval igen, kb minden mostani írásomnál visszakanyarodom újra és újra az értékrend-felállításhoz, de nem hiába, mert komolyan azzal kezdődik meg az önmegvalósításod felé tartó ösvényed. Anélkül csak teszel-veszel.
Hogy zárjam lassan soraimat, 2020 sok olyan dolgot hozott,
- amiből azt hittem, sosem lábalok ki (depresszió, önismereti válság, egzisztenciális szorongás, anyai bűntudat)
- melyekről nem mertem elképzelni, hogy részese lehetek, de “üsse kő” alapon idén mégis lépést mertem tenni feléjük (több olyan fizetős szakmai és önfejlesztői mentorprogramon vagyok túl, melyek tudom, 80%-ban adtak ahhoz, hogy úgy zárhattam az évet, ahogy)
- illetve azt, hogy a korábbi évek munkájának gyümölcsét idén lemertem(!) aratni (hazai szinten inkább ezzel van komoly problémánk, nem is a gürivel): új lakástól kezdve a megnyert pályázaton át az első előadói felkérésemig tartogatott mindent az év, amire nem számítottam tényleg, hogy pont idén, pont most, így ahogy vagyok, és mégis.
Nem is kérdés, hogyan tovább – csak előre,
Néha megvívva, birkózva, néha könnyen
De hibáinkból tanulva tovább, hitben megerősödve.
(Béna mód megpróbáltam költői lenni, bocsánat)
Inkább saját szavaimmal a leglényegesebb konkluzió, amit idén levontam:
Ha hiszek magamban, mások is megtanulnak hinni bennem.
Ilyenkor nyer új értelmet minden.
2020 ide vagy oda.
Úgyhogy 2021, várlak sok szeretettel, ne kímélj 🙂
Szeretettel:

Oszd meg, ha tetszett!
(Ha pedig szívesen olvasnál még arról, énmárkaépítés során mit veszek figyelembe, kattints ide >>)