Igen, direkt nem írtam azt, hogy “hogyan képviseld a márkádat” mert korántsem ugyanaz a két mondat. A márkaépítés nem első, de 0. lépése, hogy tisztába kerülsz azzal, mekkora érték is van benned, Te magad mekkora értéket is jelenthetsz a nagyvilágnak.
Azzal nem mondok újat, ha rávilágítok, hogy az életben minden körbeér és ha a magánéletedben nem vagy rendben, akkor üzleti életedben sem és persze ha a szekér sem fut, az jócskán kihat a magánéletre.
Természetesen saját tapasztalatból is beszélek 🙂
Tény, hogy vállalkozásindítás előtt sem lehet mindennek az elejét venni: oké, hogy írunk üzleti tervet (kell is, nekem például nagyon nehéz volt neki állni, de utólag rettentően hálás vagyok magamnak, hogy megszültem) és oké, hogy útközben figyeljük a számokat, méricskéljük, összevetjük, mi ment eddig terv szerint és mi az, amin módosítani kell –
de akár az út elején vagy, akár már elindultál, egy valamit jól véss az eszedbe: amint az erősségeidre kezdesz el építkezni, onnantól nagyban tudsz redukálni a kockázatokon és jóval könnyebb is hosszútávon gondolkodnod józanul, riadt megtorpanás nélkül.
Hogy mi a különbség a személyes márkaépítők és az influencerek között, azt elmeséltem egy korábbi blogbejegyzésemben. Ha nem vagy tisztában nem csak a két fogalommal, de a különbség fogalmával is, ajánlom elolvasásra azt a cikkemet is, mielőtt tovább megyünk.
Hogyan is kezdhetünk el az erősségeinkre építkezni?
Szeretettel ajánlom mindig, hogy elsőként töltsünk ki egy személyiség-tesztet, ha nem vagyunk tisztában azzal, pontosan milyen karaktertípushoz tartozunk, illetve mekkora arányban keverednek bennünk egyes típusok. Itt egy teszt, amivel most ezt megtudhatod >> (egyszerre több választ is jelölhetsz egy kérdésnél, illetve ki is hagyhatsz választ)
Az önismeretünk kibontása enélkül rögös úttá válhat és később az önfejlesztésben is, mert ez alapján tudjuk csak, merre felé orientálódjunk (esetleg pont, hogy nehezen megy az orientálódás és multipotenciálisak vagyunk, azaz egyszerre sok mindenhez értünk egy kicsit) mi az amiben jók vagyunk és mi az, amit élvezettel is végzünk el, bele tudjuk adni a szeretetünket is – azaz amitől áldottá válik a munkánk, amitől a munka nem is lesz munka 🙂
Többen is kérdezték tőlem, mi a különbség a márkaépítés és öntudatos márkaépítés között. Lényegében ez, amint fent írtam. Ha a márkaalapjaid stabil lábakként tudnak állni, akkor nyugodtabb szívvel tovább tudod tervezni a pénzügyeidet, kiszámítani a kockázataidat, felmérni a további lehetőségeidet és eszerint marketing tervet, akciótervet is kidolgozni.
Készíts tervet félévvel vagy egy évvel előre is nyugodtan, nem baj, ha útközben változnak dolgok, akár havi szinten is. Ha a személyedre szabott, önazonos márkaalapok már megvannak, onnantól könnyebb sokkal az újratervezés – hiszen egy sátrat is könnyebb újra felállítani egy szélfútta nap után, ha a cölöpöket már a földbe rögzítettük szilárdan és egy házat is bármikor újra tudunk építeni, ha az alapjai ott vannak nekünk.
Van egy kijelentés, amit ha elolvasol, biztosan tudni fogod, hogy Neked való-e a személyes márka építése vagy sem.
Önálló brandként, saját személyedben tudnod kell 100%-os garanciát vállalnod mindenre.
Ha ezt olvasván bizonytalanság tör rád, esetleg kiver a víz, akkor nyugi, ez nem jelenti azt, hogy felejtsd el a témát 🙂 De akkor nagy valószínűséggel, nem tudod, mik a valódi potencáljaid, miben vagy legügyesebb, azaz mik azok a személyes készségek, amikkel garanciát tudsz vállalni a tevékenységedben.
De ha tüzet lobbant benned ez, mert tudod, hogy mennyire hasznos, mennyi embernek tudsz segíteni vagy örömet okozni azzal, amit csinálsz, akkor igen, ezzel a motivációval könnyebben fog menni a self-brand alapú vállalkozásépítés.
Ha szeretnél elmélyülni a témában és készen állsz arra, hogy központba tedd magad, a tényre, hogy belőled ágazik ki minden, akkor:
- gondolkodj el az első kulcsszavadon, amiről biztosan mindenkinek Te jutsz eszébe
- kezdj el figyelni másokat, akár a piacodon vannak, akár nem, mennyire is figyelnek oda a részletekre – mert tudod, a lényeg a részletekben van, nem abban, amit elsőre látunk
- vizsgáld meg, mi az, amit szeretsz megosztani, milyen képet szoktál sugározni magadról – akár Te készítetted a tartalmat, akár más, mennyire tudsz felelősséget vállalni azzal, amit tovább osztasz?
- ne cenzúrázd magad! Vállald fel magad, úgy, ahogy vagy – ezzel a felfogással igen, megosztó leszel és cserébe mindenképpen az az ember, akire felfigyelnek és aki képes vezetni magát
- határozd meg 5 szóban, mi a legfőbb értéked!
- légy őszinte magaddal: hogyan látod magadat?
- kérdezd meg magadtól, hogy milyen világot képviselsz? Mit szeretnél szimbolizálni? Mivel vágysz körbevenni magadat?
- sorold fel, milyen szokások uralják az életedet
- és mint feljebb írtam, tudatosítsd, a karaktered jóval többet ér, mint azt Te gondolnád 🙂
Jó, ha szánsz erre egy külön füzetet vagy egy szövegdoksit a gépeden, mert már jó iránytűként szolgál, ha mindezt megtudod válaszolni magadnak.
Szeretnéd tudni konkrétan hogyan is tudsz erre egy bevételt hozó rendszert építeni? Egy letölthető ajándékkal készültem Neked erre, mert szeretném, ha sikerre tudnád vinni magad és abban, amiben hiszel és elköteleződtél. Ide kattintva tudod elérni >>